IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

Image result for ‫زمینه طراحی وب‬‎

پیش‌بینی کردن تکنیک‌ها و متدهایی که برای سال جدید ممکن است بسیار محبوب شوند و کاربران از آن استفاده کنند، یکی از چالش‌های جالب است. در این مطلب قصد دارم ۷ پیش‌بینی در رابطه با طراحی وب را در سال ۲۰۱۸ به شما نشان بدهم.

۱. گرید‌ها همه جا هستند

با تایید سیستم شبکه‌بندی سی‌‌اس‌اس، در آینده این موضوع را مشاهده خواهیم کرد که گرید‌ها از جمله‌ راه‌های بسیار محبوب برای مرتب‌ کردن محتوا در خودشان است. این نمونه‌ای بارز از پیشرفت‌ها و نوآوری‌های مربوط به حوضه تکنولوژی است. سیستم‌ شبکه‌بندی سی‌اس‌اس قدرت این را دارد که محتوا را در راهی جدیدتر  بازسازی کند، این راه می‌تواند پویاتر از دیگر سیستم‌ها مانند فلکس باکس و بسیار پویاتر نسبت به سیستم‌های قدیمی گرید شناور عمل کند. 

در نتیجه استفاده از چنین سیستمی، ما می‌توانیم جریان بهتری را برای نمایش و سازمان‌دهی محتوا در موبایل و دستگاه‌هایی دیگر با اندازه های متغیر بیابیم. 

برای شرکت‌هایی که در این زمینه سرمایه‌گذاری کرده‌اند مطمئنا می‌توانیم آینده بهتری را نسبت به سیستم‌های شبکه‌بندی سنتی ببینیم.

۲. جهان اپلیکیشن‌های وب

محبوبیت ری‌اکت و دیگر سیستم‌ها باعث شده‌اند که جریان توسعه وب به مسیر جدیدی برود. روزهای طراحی برگه و قالب گذشته و حال نوبت به طراحی کامپوننت‌ها و ترکیبات رسیده‌ است.

نتیجه استفاده از چنین استانداردهای جدید موجب بالا رفتن تعداد اپلیکیشن‌های محلی و مفاهیمی است که توسط محیط‌های محلی توسعه مانند ری‌اکت نیتیو ایجاد می‌شود. 

بسیاری از طراحان امروزه برای ساخت ابزارهای‌شان از ساختار کامپوننتی استفاده می‌کنند. برای مثال در سال‌های اخیر روند طراحی میکرو رشد بسیاری کرده و تا به امروز نیز استفاده از آن کم نشده است.

چیزی که نخواهید دید :

اپلیکیشن‌هایی با کارایی پیچیده جای خود را به کامپوننت‌های داده‌ محور می‌دهند. 

البته در حالیکه روند طراحی کامپوننت‌ها و ترکیبات آینده دنیای طراحی است اما بیشتر وبسایت‌های مبتنی بر محتوا به چنین چیزی ممکن است نیاز نداشته باشند. به این دلیل که چنین شیوه‌ای شیوه نمایش پویایی را ارائه می‌دهد.

منظور از این گفته این است که طراحی به صورت کامپوننت به شما قدرت بیشتری برای انعطاف‌پذیری و ماژول‌هایی برای استفاده دوباره می‌دهد. این حالت تجربه‌ای شبیه به اپلیکیشن را برای شما می‌سازد.

۳. انیمیشن‌ها و ترکیبات پیچیده‌تر

انیمیشن‌ها در حال پیشرفت در دنیای طراحی وب هستند. در حالی که استفاده از انیمیشن‌های بیشتر می توانند تاثیر زیادی روی صفحه وب شما بگذارند، آن‌ها در حال تبدیل شدن به بخش اصلی از خود رسانه وب می‌شوند. 

استفاده از چنین تکنیکی باعث بیشتر ناپدید شدن المان‌های ما و تغییرات بسیاری در محتوا می‌شود.

۴. تصاویر به عنوان طراحی

طراحی وب، دنیای تصاویر و طراحی المان‌ها را از همدیگر جدای ساخته است. برای بیشتر حالت‌ها همیشه از تصاویر به عنوان المانی جدا نسبت به محتوا نگاه شده است. ؛پنجره‌ای رو به دنیای واقعی؛

اما در سال ۲۰۱۸ انتظار می‌رود که تصاویر بخش ترکیب شده بسیار قدرتمندتری باشد، جایی که طراحی را می‌سازد. این ادغام و ترکیب با دیگر المان‌ها باعث می‌شود که تفاوت میان المان‌های مختلف داخل صفحه با تصاویر رفع شود و دیگر فضایی میان آن‌ها نباشد. 

۵. تصویرسازی بیشتر

حال بیشتر از هر زمانی، سازمان‌های مختلف نیاز دارند که از راه شفاف‌تری با مخاطب ارتباط برقرار کنند. درحالی که شفافیت تنها به واقعیات برمی‌گردد، اما ارتباطات آنلاین و استفاده از طراحی نیز بخش مهمی از آن است. 

یکی از راه‌های پیاده‌سازی چنین حالتی، داشتن یک محیط با احساس و درک‌پذیر همراه با برندسازی باشد. بیشتر شرکت‌ها قدرت سخنوری خوبی برای گفتگو با مخاطبان‌شان را ندارند، اما تصویر سازی می‌تواند با استفاده از نمادگرایی، همه چیز را توضیح دهد.

چه بخواهید یک داستان را توضیح دهید و یا اینکه نمادی از برندینگ را نشان دهید، تصویرسازی تکنیکی بسیار مهم در نمایش و توضیح آن‌هاست. 

۶. سلام به گرادینت‌های شکل‌گرفته از حالت مایع

همانطور که ابزارهای طراحی و قابلیت‌های دنیای وب بیشتر می‌شود، محدودیت‌هایی که قبلا وجود داشته، می‌شکند. در سال ۲۰۱۸ می‌توانیم حضور بیشتر رنگ‌های متفاوت و اشکال منحنی مانند را در فضای وب بیشتر و بیشتر مشاهده کنیم. پس با رنگ‌های تکی و خشک، خداحافظی کنید.

اسپاتیفای یکی از اپلیکیشن‌هایی است که از چنین تکنولوژی در اپلیکیشن خود استفاده کرده و ما آن را می‌توانیم در اپلیکیشن جدید آن که در سال ۲۰۱۷ عرضه شد مشاهده کنیم.

۷. تجربیات تعاملی و محاوره‌ای

اپلیکیشن‌های پیام‌رسان در حال حاضر بیشتر از هرچیزی فضای وب را گرفته‌اند و مطمئنا هیچ‌ جایی نخواهند رفت. در راه‌های بسیاری هر اپلیکیشنی می‌تواند به نحوی به صورت یک پیام‌رسان مدل سازی شود. این موضوع امروزه بسیار ساده‌تر نیز شده است. بات‌های پیام‌رسان هر روز به سوی پیشرفت می‌روند و ارتباط انسان‌ها با همدیگر نیز بیشتر می‌شود.

بسیاری از شرکت‌ها با مشاهده چنین حالتی سعی می‌کنند که تجربیاتی شبیه به این را برای خود نیز طراحی کنند، راه حلی که با آن می‌توانند با کاربران در ارتباط باشند. هوش مصنوعی نیز سعی دارد تا روند و رابط چنین کاری را بسیار قدرتمند‌تر از همیشه کند. 

امروزه چنین رابط‌های محاوره‌ای را می‌توان در اپلیکیشن‌های مختلفی مانند واتس‌اپ و اینستاگرام مشاهده کرد. 

منبع

  • ۹۷/۰۱/۰۳
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی