IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

کسب درآمد با برنامه نویسی

پنجشنبه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۷، ۰۷:۲۸ ب.ظ

A MacBook with lines of code on its screen on a busy desk

مزایای کسب درآمد از طریق تخصص

کسب درآمد از طریق تخصص که در مورد من برنامه نویسی بود، مزایای خیلی زیادی داره. در واقع میشه زندگی تو رو به قبل از کسب اولین درآمد از طریق تخصص و بعد اون تقسیم کرد! نمی دونم تا به حال تجربه کردی که از طریق تخصص خودت پول در بیاری یا نه ولی برای من به شخصه اولین دفعات کسب درآمدم از طریق برنامه نویسی شیرین ترین اون ها بوده. لحظات دریافت اولین درآمد هام لحظاتی بودن که هرگز فراموششون نمی کنم چون در من حس مفید بودن و حس موفق بودن رو آفریدن. اگر دلت می خواد تو هم این حس رو از طریق برنامه نویسی تجربه کنی با ادامه مقاله همراه باش! در ادامه چند تا از مزایای مهم کسب درآمد از طریق تخصص رو بهت میگم:

مطمئن شدن از اینکه مسیری که در پیش گرفتیم مسیر درستیه

موقعیتی رو در نظر بگیر که روز ها و ساعت ها برای یادگیری برنامه نویسی وقت و انرژی و هزینه گذاشتی اما از قبال این تخصص هیجان انگیز جدید، هیچ درآمدی- حتی کوچک- کسب نکردی. کم کم اطرافیان شروع به ناامید کردن تو می کنن. اولش مقاومت می کنی اما بعد از گذشت مدت ها بلاخره خودت هم اولین نشونه های نا امیدی رو از خودت نشون میدی. گاهی با خودت فکر می کنی یعنی راهی که میرم درسته؟ اگر درسته پس چرا کسی تخصص من رو لازم نداره؟

این دقیقا جاییه که کسب درآمد از طریق تخصص می تونه برات نجات بخش باشه. وقتی برای اولین بار از تخصص جدید برنامه نویسیت پول در میاری می فهمی که اون بیرون کسایی هستن که دنبال آدم های متخصص مثل تو هستن و تو می تونی با کمی تلاش و پشتکار به زندگی بهتری دست پیدا کنی!

امکانات بیشتر برای یادگیری برنامه نویسی

اگر قبل این وارد دنیای برنامه نویسی شده باشی احتمالا متوجه شدی که برای یادگیری تکنولوژی های جدید در مدت کوتاه تر گاهی احتیاج به صرف هزینه داری. یا اینکه ممکنه بخوای سیستمت رو برای کارهای پیشرفته تر ارتقا بدی و باز هم برای این کار احتیاج به پول داری.

با کسب درآمد از طریق برنامه نویسی می تونی این امکانات بیشتر رو کم کم برای خودت فراهم کنی. در ضمن وقتی پای کسب درآمد وسط میاد تو مجبوری خودت رو برای کسب درآمد بیشتر ارتقا بدی. بنابراین تو یه محرک قوی برای پیشرفت خودت داری، و چی بهتر از این؟!

انگیزه گرفتن

گفتم که وقتی اولین درآمدت رو کسب می کنی حس می کنی مفید هستی و کسایی هستن که به تخصصت احتیاج داشته باشن! اینجاست که انرژی می گیری و حس می کنی دوست داری بیشتر و قوی تر به مسیرت ادامه بدی. دوست داری بیشتر یاد بگیری. دوست داری از رقبا پیشی بگیری و برای خودت اسم و رسمی توی دنیای برنامه نویسی جور کنی و  رفیق... این چیزیه که بهش میگن انگیزه!

فرمول های کسب درآمد از برنامه نویسی

وقتی تو برنامه نویس هستی ممکنه از راه های مختلفی کسب درآمد کنی. اما به طور کلی این شیوه های کسب درآمد به شش دسته تقسیم میشن:

  • استخدام در شرکت ها، سازمان ها و استارت آپ ها
  • فریلنسری
  • تدریس یا تولید فیلم های آموزشی
  • ایده پردازی
  • انجام پروژه های دانشجویی
  • برنامه نویسی و فروش اپلیکیشن های موبایل

هرکدوم از این شش روش مزایا و معایب و نکات خاص خودشون رو دارن. البته ممکنه تو برای کسب درآمد محدود به یک روش نباشی و بسته به موقعیت و زمان آزاد روزانه در این مورد تصمیم گیری کنی. در ادامه مقاله هرکدوم از این روش ها رو تشریح می کنیم.

استخدام در شرکت ها:

اگر به دنبال یک کار ثابت و همیشگی و یک حقوق ماهیانه هستی و یا می خوای تجربه کار تیمی پیدا کنی احتمالا استخدام در یک شرکت برنامه نویسی یا استارت آپ گزینه مورد علاقه توست. اگر تازه وارد دنیای برنامه نویسی شده باشی گاهی استخدام در یک شرکت مناسب به نظر کار دشواری میاد. رزومه ات ممکنه در ابتدای کار بارها و بارها رد بشه و تو رو حسابی عصبی و سردرگم کنه. بسته به نوع برنامه نویسی و پلتفرمی که انتخاب می کنی فرآیند آماده شدن برای استخدام ممکنه کمی متفاوت باشه. به هر حال میزان حقوق دریافتی تو در شرکت ها بستگی به فاکتور های مختلفی مثل سابقه کار، نوع شرکت، حرفه ای بودن، محل شرکت، زبان برنامه نویسی و... داره. حقوق برنامه نویسی در تهران بیشتر از شهرستان هاست. اما به هر ترتیب در صورت استخدام حقوق شما از کف قانون کار یعنی 1.5 میلیون تومان تا 8 میلیون تومان متغیره و به احتمال زیاد بیمه هم دریافت می کنی.

استخدام در شرکت ها

اگر بتونی یه شرکت خوب و در حال رشد پیدا کنی و در اون استخدام بشی اون شرکت به تو توی پیشرفتت کمک می کنه چون پیشرفت کارکنان در نهایت به پیشرفت خود او شرکت کمک می کنه. و البته این رو به خاطر داشته باش که معمولا استخدام در شرکت های خصوصی فرصت بیشتری برای رشدت فراهم می کنه.

فریلنسری

شاید بشه از کار فریلنسری، کس درآمد اینترنتی و کار در منزل به عنوان یکی از آپشن های جذاب و یا حتی از جذاب ترین آپشن های برنامه نویسی، چه در ایران و سایت های ایرانی و چه در سایت های خارجی نام برد. با فریلنسری، آزادی و به قول معروف آقای خودت و سرور خودتی. تایم تعریف شده ای برای کار نداری و تمام درآمد ها برای خودته. قبل از اینکه به مقدار درآمد این روش کاری توی برنامه نویسی برسیم بهتره اول بگیم فریلنسری چیه.

فریلنسری

فریلنسر کیست

فریلنسر یا آزادکار همون طور که از اسمش مشخصه کسیه که به صورت آزاد و غیر شرکتی پروژه هایی رو دریافت و پیاده و از این طریق کسب درآمد می کنه. هیچ محدودیتی در محل کار یه فریلنسر وجود نداره. یه فریلنسر می تونه توی خونه، پارک، کافه یا حتی کنار ساحل کار کنه! همینطور یه فریلنسر می تونه به صورت حضوری، از طریق شبکه های اجتماعی یا سایت فریلنسری پروژه پیدا کنه!

تمام فرآیند مدیریت زمان یه فریلنسر بر عهده خودشه. البته نمی تونم از آزادی مدیریت زمان همیشه به عنوان یه آپشن خوب یاد کنم اما به هر حال برای اکثر آدم ها این شکل از آزادی یه ایده آل شغلی محسوب میشه. تنها چیزی که در بحث مدیریت زمان مهمه زمان تحویل پروژه است که برای یه فریلنسر که کارش به شدت وابسته به رضایت مشتری هاست به اندازه نون شب مهمه!

درآمد فریلنسری

میزان کسب درآمدی که می تونی از کار فریلنسری به دست بیاری بستگی به فاکتورهای مختلفی مثل زمانی که برای کار میذاری، حرفه ای بودنت، نمونه کارهات، روابط، بازاریابی و... داره اما به طور عمومی می تونی از این روش از 500 هزار تومان تا 50 میلیون تومان پول در بیاری.

تدریس یا تولید فیلم های آموزشی

فقط اگر تجربه کرده باشی می دونی که تدریس برای اکثر آدم ها می تونه یکی از لذت بخش ترین کار های دنیا باشه! بعد از اینکه به برنامه نویسی و دنیای اون به طور نسبی مسلط شدی، می تونی از طریق تدریس تجربیات یا دانسته هات و آموزش برنامه نویسی کسب درآمد کنی. به چند طریق می تونی این کار رو انجام بدی:

آموزش برنامه نویسی

  • تدریس خصوصی: می تونی به طور خصوصی به علاقه مندان برنامه نویسی آموزش بدی
  • تدریس در آموزشگاه ها: می تونی بعد از رسیدن به حدی از تجربه توی آموزشگاه های برنامه نویسی و کامپیوتر تدریس کنی
  • تولید فیلم آموزشی: می تونی برای سایت های معتبر آموزشی فیلم آموزشی تولید کنی
  • راه اندازی وبسایت یا وبلاگ آموزشی: می تونی سایت یا وبلاگ خودت رو راه اندازی کنی و از طریق تولید محتوای آموزشی مختلف کسب درآمد کنی

ایده پردازی

یک راه دیگه برای پول در آوردن پیاده کردن ایده های خلاقانه است. اگر خلاقیت کافی رو داشته باشیم ایده های زیادی برای کسب و کار در طول روز به ذهن ما میاد. ای کاش... ای کاش... اما کدوم یک از ما این ایده ها رو سریع یادداشت و بهشون فکر می کنیم؟ خوشبختانه با قدرت برنامه نویسی تو می تونی خیلی از این ایده ها رو پیاده کنی. بعد از پیاده کردن ایده ات دو راه داری. یا ایده رو به سرمایه گذار مناسبی می فروشی و یا اینکه خودت ایده رو به پول می رسونی و تبلیغات برای اون رو هم به عهده می گیری. شاید به اشتباه حس کنی روش ایده پردازی روش پردرآمدی نیست، اما میشه گفت با اختلاف می تونه یکی از درآمدزا ترین اما در عین حال مشکل ترین روش های کسب درآمد از طریق برنامه نویسی باشه!

انجام پروژه های دانشجویی

می تونی به راحتی با آگهی دادن داخل یا اطراف دانشگاه از بین دانشجو هایی که برای انجام پروژه دانشجویی شون دچار مشکل شدن برای خودت مشتری جذب کنی. خوبی این کار اینه که اگر بتونی پروژه ها رو به نحو احسن و با قیمت مناسب ارائه بدی، با تبلیغ دهان به دهان پروژه ها بیشتر و بیشتر میشن. تنها اشکال این روش اینه که دانشجو ها معمولا پول زیادی برای پروژه ها در نظر نمی گیرن. ولی می تونی در ابتدای کارت از طریق این روش رزومه خودت رو قوی کنی.

برنامه نویسی و فروش اپلیکیشن های موبایل

اگر تو هم مثل من اهل بررسی تعداد نصب اپلیکیشن ها توی برنامه بازار و ضرب عدد نصب در قیمت برنامه باشی خوب می دونی که میشه از طریق این کار حتی درآمد های بالای 100 میلیون تومان داشت. این کار اصلا ساده نیست. شما باید ایده خوبی داشته باشید، اون رو پرورش بدید، احتمالا برای اپلیکیشن های بزرگ تر تیم جمع کنید و در نهایت دانش برنامه نویسی اندروید یا IOS رو به خوبی کسب کنید. بعد از مرحله ساخت، اپلیکیشن شما باید توسط مجموعه کافه بازار تایید بشه و اگر ایده خوب و منحصر به فردی داشته باشید و به خوبی روی مارکتینگ و بازاریابی محصولتون وقت صرف کنید، می تونید منتظر درآمد های خوبی باشید!

اپلیکیشن اندروید

چطور خودمان را به دیگران معرفی کنیم

برای اینکه بتونی در روش هایی که گفتم موفق بشی باید روی برندینگ خودت کار کنی و وقت بگذاری. می تونی به صورت تخصصی وبلاگ نویسی کنی یا اینکه تخصصت رو در شبکه اجتماعی خودت به اشتراک بگذاری. این کار باعث ایجاد اعتماد نسبت به تو از طرف مشتری ها یا شرکت های مختلف میشه و از این طریق می تونی به راحتی برای خودت بازاریابی داشته باشی.

برندینگ

نتیجه گیری

توی این مطلب به اهمیت کسب درآمد با برنامه نویسی پی بردی. کسب درآمد از برنامه نویسی بهت کمک می کنه انگیزه پیدا کنی و پیشرفت کنی. در ضمن می تونی از روش های مختلفی مثل استخدام، فریلنسری و ... کسب درآمد کنی. حتما یادت باشه برای کسب درآمد باید روی برندینگ خودت سرمایه گذاری کنی. با دونستن اینا حالا وقت اونه که بدونی برای شروع برنامه نویسی به چه موادی احتیاج داری! 

ادامه در مقاله بعدی

  • ۹۷/۱۱/۱۸
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی