IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

چگونه وبسایت وردپرسی را سریع‌ کنیم

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۴۴ ق.ظ

نتیجه تصویری برای چگونه وبسایت وردپرسی را سریع‌ کنیم


بالا بودن سرعت یک وبسایت برای موفقیت در تجارت‌تان بسیار موضوع مهمی است. یکی از موضوعاتی که تجربه کاربری و بهینه سازی موتورهای جستجوگر روی آن متکی هستند میزان زمان بارگذاری وبسایت است.

یک تحقیق نشان داده که هر ثانیه برای تاخیر در لود وبسایت ۷ درصد از نرخ تعاملات وبسایت را کاهش می‌دهد. فکر می‌کنید هفت ثانیه تاخیر باعث چه می‌شود؟ در چنین حالتی تقریبا نیمی از تعاملات از بین می‌روند. این موضوع می تواند برای هر وبسایتی بسیار خطرناک  و سدی در برابر رسیدن به مقاصد یک تجارت باشد. 

PAGESPEED INSIGHTS

زمان بارگذاری وبسایت می تواند از موارد بسیار نشئت بگیرد. درست به این دلیل است که ابزار PageSpeed Insight گوگل یکی از بهترین منابع برای حل کردن مشکلات مربوط به سرعت وبسایت و بالا بردن آن است. برای استفاده کردن از این ابزار می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید. 

  1. برای وارد شدن به وبسایت روی این لینک کلیک کنید.
  2. بعد از آن شما با صفحه‌ای روبرو می شوید که در آنجا به شما می‌گوید باید آدرس مقصدی که می‌خواهید بررسی شود را نوشته و در نهایت روی دکمه‌ Analyze کلیک کنید. برای این قسمت من آدرس http://iransystem.blog.ir را وارد می‌کنم.
  3. وقتی که آنالیز و لود وبسایت به پایان رسید، سرویس به شما یکسری گزارش ها را تحویل می دهد. در این گزارش به شما می‌گوید که چه چیزهایی در وبسایت درست است و چه چیزهایی باید تغییر کند. با در نظرگرفتن این گزارش شما می‌توانید وبسایت خود را بهتر از نظر سرعت، بهتر از آنچه که هست، در بیاورید. 

روی صفحه گزارش‌های آنالیز من، هم دستگاه موبایل و هم دسکتاپ قرار دارد، که برای هرکدام جزئیاتی در رابطه با لود وبسایت من روی اندازه‌های مختلف را می‌دهد. در این گزارش دو موضوع بیان شده: ۱- بهینه‌سازی‌های ممکن و ۲- بهینه‌سازی‌های پیدا شده.

در قسمت بهینه سازی های ممکن شما لیستی از کارهایی که بهتر است انجام دهید را مشاهده می‌کنید، در نمونه من:

  • Eliminate render-blocking JavaScript and CSS in above-the-fold content
  • Optimize images

و در قسمت بهینه سازی پیدا شده موارد مثبتی که در وبسایت وجود دارد و در حال حاضر وبسایت براساس آن‌ها بهینه سازی شده است را مشاهده می‌کنید:

  • Avoid landing page redirects
  • Enable compression
  • Leverage browser caching
  • Minify CSS
  • Minify HTML
  • Minify JavaScript
  • Prioritize visible content 
  • Reduce server response time

مطابق با نتایج، کار وبسایت راکت خوب بوده و از نظر بهینه سازی در حد خوبی قرار دارد. وبسایت هایی که دارای نرخ بهینه سازی کمتری هستند با لیست «بهینه‌سازی ممکن» طولانی روبرو خواهند شد.

حذف کردن فایل‌های جاوا‌اسکریپت و سی‌اس‌اس در محتوا

انجام چنین کاری تاثیر بسیار زیادی روی مدت زمان بارگذاری وبسایت می‌گذارد به خصوص با وجود موضوع رندر فایل‌های سی‌اس‌اس روی وبسایت. در هر حال برای متوجه شدن از این موضوع فردی نیاز دارد تا از دانش توسعه وبسایت بهره مند باشد. با این وجود افزونه وردپرسی Autoptimize Plugin وجود دارد که با کمک آن و بدون نیاز به ویرایش کدها می‌توانید تغییراتی اعمال کنید و سرعت بارگذاری وبسایت را تا حد زیادی افزایش دهید. 

این افزونه برای جمع آوری، کوچک کردن و کش کردن استایل‌ها و اسکریپت‌ها بسیار خوب عمل می‌کند. 

کشینگ مرورگر

افزونه‌های زیادی برای کشینگ مرورگر در وردپرس وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. از معروف ترین آن‌ها می‌توان به WP Fastest Cache، Wp Super Cache، Wp-Rocket  و W۳ Total Cache اشاره کرد. کشینگ کمک می کند تا یک وبسایت روی مرورگر کاربر ذخیره شود و زمان بارگذاری چهارچوب وبسایت بسیار سریع‌تر شود.

بهینه‌سازی تصاویر

راه های مختلفی برای بهینه سازی تصاویر در وردپرس وجود دارد. یکی از راه ها این است که قبل از آپلود یک تصویر آن را بهینه سازی کنید و یا اینکه از یک افزونه استفاده کنید تا بعد از بارگذاری تصاویر آن‌ها را بهینه سازی نماید.

وقتی در وبسایت تان قصد دارید تصاویری را بارگذاری کنید پیشنهاد می‌کنم قبل از آن از ابزارهایی مانند فوتوشاپ و اسکچ استفاده کنید، با استفاده از آن‌ها می توانید تصاویر را برای وب ذخیره نمایید. در حالت‌هایی نیز که شما نمی‌توانید به این ابزارهای گرافیکی دسترسی داشته باشید می توانید از ابزار ImageOptim استفاده کنید. در کنار این موارد افزونه WP Smush نیز وجود دارد که با آن می‌توانید فرایند بهینه سازی را خودکاری سازی کنید. افزونه Lazyload نیز به شما کمک می‌کند تا سرعت وبسایت را از طریق بارگذاری تصاویر لازم بهینه سازی کنید. البته تمام وبسایت ها برای بهینه سازی از چنین تکنیکی استفاده نمی‌کنند، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارد که از طریق آن‌ها می شود وبسایتی بهینه داشت، یکی از آن فاکتورها داشتن CDN و پکیج هاستینگ است.

هاست وبسایت و پکیج هاستینگ

مطمئنا تا به حال نام هاست اشتراکی را شنیده‌اید، در این هاست‌ها یکسری ویژگی‌ها به شما گفته می شود که با در نظر گرفتن آن‌ها ممکن است فکر کنید که بسیار مورد عالی است، اما واقعیت آن است که استفاده از این هاست، روی سرعت بارگذاری وبسایت تاثیر بسیار مخربی خواهد گذاشت. در یک تحقیق نشان داده که هاست های اشتراکی حداکثر نیاز به هفت ثانیه برای لود یک وبسایت دارند اما در هاست‌هایی که روی شبکه منحصر به فرد و خصوصی قرار دارند این مدت زمان به یک ثانیه تقلیل می یابد. این دو مورد در نرخ تعاملات وبسایت واقعا تاثیر زیادی خواهند داشت.

استفاده از CDN

اگر وبسایتی که مشغول کار روی آن هستید ترافیک بالایی دارد و یا اینکه میزان ترافیک آن در حال افزایش است می توانید از یک شبکه تحویل محتوا یا CDN استفاده کنید. یک نمونه از این شبکه‌ها Amazon CloudFront است. یک شبکه تحویل محتوا، رکوردهای ایستا یک وبسایت را دریافت می کند و آن را در بین سرورهای مختلف توزیع می‌کند. بعد از آن کاربران براساس مجاورت مکانی با یک سرور، برای مشاهده وبسایت به آن وصل می شوند. 

در پایان

بسیار مهم است که سرعت وبسایت را در بازه های زمانی مختلف بررسی کنید. درست مانند حالتی که با امنیت وبسایت برخورد می کنید باید با سرعت وبسایت نیز تعامل برقرار نمایید.

گوگل برای وبسایت هایی که سرعت بالایی برای بارگذاری و بهینه سازی شده‌ای دارند ارزش بسیاری قائل می شود. جدای از آن بالا بودن سرعت وبسایت روی بهینه بودن تجربه کاربری نیز تاثیر خواهد داشت.

منبع

  • ۹۶/۱۲/۲۴
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی