IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

چند ترفند و استراتژی بنیادی برای لینک بیلدینگ

چهارشنبه, ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، ۰۴:۲۵ ب.ظ


در دو سال اخیر تغییراتی که در دنیای بازاریابی دیجیتال بوجود آمده است از مجموعه تغییرات ایجاد شده در 10 سال گذشته بیشتر بوده است. از جمله تغییرات ایجاد شده در دو سال اخیر بروز رسانی های الگوریتم های پاندا و پنگوئن می باشد که تغییرات عظیمی در بازاریابی دیجیتال ایجاد نموده است و موجب شده است که اغلب نکاتی که در سال های گذشته برای بهبود رتبه بندی در سایت ها اعمال می گردید و بخصوص ترفندهای لینک بیلدینگ بسیار تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر یابند.

لینک هایی که از یک وب سایت دیگر به وب سایت شما داده می شوند و به عبارتی کاربران را از یک وب سایت به وب سایت شما ارجاع می دهند، بک لینک نامیده می شوند. ایجاد این لینک ها با استفاده از روش های صحیح و مجاز در یک وب سایت می تواند موجب بهبود رتبه بندی یک وب سایت در نتایج جستجوهای موتورهای جستجوگر گردد و یا به عبارتی ایجاد بک لینک ها می تواند وب سایت را از لحاظ سئو تقویت نماید.

در گذشته روش هایی برای لینک سازی یا دریافت بک لینک از دیگر وب سایت ها استفاده می شد که امروزه منسوخ شده اند و از جمله این روش ها می توان به ثبت نام در دایرکتوری ها و یا خرید لینک ها اشاره نمود. این روش های منسوخ شده نه تنها امروز نمی توانند برای وب سایت شما ارزش و اعتباری به همراه بیاورند بلکه استفاده از آنها ممکن است به منزله فریب دادن گوگل تلقی شود و شما از جانب گوگل پنالتی یا جریمه گردید. امروز زمان آن رسیده است که شما به فکر ترفندهای جدید و کارامد برای لینک سازی باشید، ترفندهایی که دروغین نباشند و به نوعی برای فریفتن گوگل به کار گرفته نشده باشند. در زیر تعدادی از ترفندهای مفید و کارامد برای لینک سازی نام برده شده است :

1- ایجاد پست مهمان

گست پست یا پست مهمان به مطلبی گفته می شود که توسط نویسندگان یک وب سایت برای انتشار در وب سایت دیگر ایجاد می گردد. هدف از ایجاد گست پست آن است که یک وب سایت با ایجاد یک مطلب و قرار دادن آن در وب سایت دیگر منافع مشترکی برای خود و وب سایت میزبان (وب سایتی که پست مهمان در آن قرار می گیرد) ایجاد نماید. زمانی که شما یک پست مهمان ایجاد می کنید و آن را در وب سایت دیگری قرار می دهید هم با قرار دادن لینک هایی به وب سایت خود در آن محتوا برای وب سایت خود اعتباری از طریق بک لینک دریافت می کنید و هم کاربرانی را از آن وب سایت به وب سایت خودتان ارجاع می دهید.

برای آنکه بتوانید از پروسه ایجاد گست پست بیشترین منافع را برای خود ایجاد نمایید باید بتوانید پست هایی در وب سایت های مشهور و معتبر منتشر کنید، در واقع هرچقدر که وب سایت میزبان معتبر تر باشد لینک دریافتی از آنها می تواند اعتبار و ارزش بیشتری برای شما به همراه بیاورد. اما شاید بپرسید که چرا یک وب سایت معتبر باید به شما اجازه دهد که یک پست مهمان در آن وب سایت منتشر نمایید؟ این مساله کاملا به هوش و ذکاوت شما در زمینه ایجاد روابط متقابل با آن وب سایت ها بستگی دارد. برای این کار شما باید ابتدا وب سایت های معتبر در زمینه کاری خود را بیابید و سپس با آنها ارتباط دوستانه ایجاد کنید و مشکلات و کاستی های آنها را جویا شوید، سپس مقاله یا مطلبی در جهت حل مشکل آنها ایجاد کنید و آن را به عنوان گست پست به آنها ارائه نمایید.

2- ایجاد اینفوگرافیک ها

اینفوگرافیک تصاویری هستند که در آنها مطالب آموزشی به شکل گرافیکی بیان شده اند و معمولا کاربران به آنها علاقه زیادی دارند زیرا این نوع از ارائه مطالب آموزشی هم خلاصه بوده و زمان کمی می گیرد و هم یادگیری آن آسان می باشد. اغلب افراد دوست دارد که اینفوگرافیک ها را در وب سایت خود به اشتراک بگذارند. اگر شما وقت و هزینه کافی صرف ایجاد اینفوگرافیک های زیبا و جذاب نمایید که مطالب آموزشی موجود آنها ارزشمند باشد، افراد زیادی تمایل به اشتراک گذاری آنها خواهند داشت و از این طریق خواهید توانست لینک های زیادی به وب سایت خود جذب نمایید.

شاید بپرسید که من چه نوع اینفوگرافیکی باید ایجاد کنم که دیگران آن را به اشتراک بگذارند. پاسخ این سوال را در خودتان جویا شوید. زمانی که ایده ایجاد یک اینفوگرافیک در سر شما شکل می گیرد از خود بپرسید اگر من این اینفوگرافیک را در یک وب سایت دیگر مشاهده می نمودم آیا آن را به اشتراک می گذاشتم؟ اگر پاسخ شما به این سوال بله بود پس ایده اینفوگرافیک شکل گرفته در ذهن شما ارزشمند بوده و باید آن را پیاده سازی نمایید در غیر این صورت باید به دنبال ایده هایی بگردید که از آنها استقبال صورت گیرد.

3- ارسال ایمیل به وب سایت هایی که ممکن است به شما لینک بدهند

شما باید جستجو کنید که چه وب سایت هایی ممکن است بنابر نوع فعالیت خود تمایل داشته باشند که به شما لینک بدهند. برای مثال اگر شما یک رستوران دارید و می خواهید لینکی برای آن دریافت نمایید می توانید وب سایت هایی را جستجو کنید که تفریح گاه های محلی در شهر شما را به دیگران معرفی می نمایند و یا وب سایت هایی که نام و شماره تمامی رستوران ها را منتشر می کنند. سپس می توانید به آنها ایمیل بزنید و در خواست کنید که برای کامل شدن لیستی که در اختیار کاربران قرار می دهند  نام رستوران شما را نیز در لیست بگذارند و یک لینک به مطالب وب سایت شما در وب سایت خود قرار دهند.و به نحوی لیست ایمیل جمع آوری نمایید.

4- ایجاد محتواهای غنی و با ارزش

یکی از راه های جذب لینک که در آن ارتباطات بیرونی شما با دیگر وب سایت ها تاثیر کمتری دارد و عمده تلاش انجام شده در آن زمینه باید در وب سایت شما صورت گیرد، ایجاد محتواهای غنی و بسیار با ارزش می باشد. اگر شما بتوانید موضوعات جدید و منحصر به فردی را بیابید که در آن موضوعات مقالات با ارزش کمتری در دیگر وب سایت ها یافت شود و سپس یک مطلب غنی، با ارزش و جذاب در آن زمینه ایجاد کنید خواهید دید که بسیاری از افراد به صورت خود به خود به سمت مقاله شما جذب می شوند و به شما لینک می دهند. البته در مواقعی که رقابت میان وب سایت ها شدید باشد ممکن است این لینک دهی ها به صورت خودکار انجام نشود و نیاز باشد که شما به سایر وب سایت ها ایمیل بزنید و آنها را از وجود این مطلب غنی با خبر کنید و آنها را مطالعه آن دعوت نمایید.

شما همچنین می توانید با منتشر کردن لینک مطلب خود در شبکه های اجتماعی مختلف توجه افراد را به این مطلب جلب نمایید. در هر صورت هر میزان که مطلب غنی و با ارزش شما بیشتر به اشتراک گذاشته شود و بیشتر در معرض دید سایرین قرار بگیرد احتمال دریافت لینک برای آن مطلب از جانب دیگر وب سایت ها بیشتر خواهد بود.


نمی توان یک فرمول دقیق و مشخص برای ایجاد محتوایی که قابلیت جذب لینک بالایی داشته باشد تعیین نمود و حتی نمی توان گفت که در صورتی که یک محتوای غنی ایجاد شود آیا قابلیت آن را دارد که لینک های زیادی جذب نماید یا خیر. اما آنچه مسلم است تولید محتوای غنی از هر لحاظ به نفع صاحب وب سایت است زیرا می تواند با استفاده از آن کاربران بیشتری را به وب سایت جذب نماید و کاربرانی که به وب سایت مراجعه می کنند مدت بیشتری در وب سایت بمانند و در نتیجه وب سایت می تواند بدین طریق رتبه بهتری در رتبه بندی ها کسب نماید.

5- آنالیز لینک های رقبا

بررسی پروفایل لینک های رقبا یکی دیگر از کارهایی است که می تواند در تعیین استراتژی های جذب لینک به شما کمک نمایید. شاید بپرسید چگونه می توان لینک های دریافتی رقبا را بررسی نمود؟ این کار ساده است و تنها کافیست که شما از نرم افزار هایی که برای این کار طراحی شده اند مثل Majestic SEO و Open Site Explorer استفاده نمایید.  هر دوی این ابزارها هم ورژن رایگان دارند و هم ورژنی که نیاز به پرداخت هزینه هایی برای عضویت دارد، البته ورژن رایگان آن نیز میتواند برای بررسی های لینک های دریافتی رقبا به شما کمک کند.

بررسی پروفایل لینک های دریافتی رقبا و بررسی وب سایت هایی که به رقبای شما لینک داده اند، می تواند برای شما یک لیست از مجموعه وب سایت هایی که پتانسیل دریافت بک لینک از آنها وجود دارد را در اختیار شما قرار دهد. البته به خاطر داشته باشید که تمامی لینک هایی که به وب سایت های رقیب شما داده شده اند لینک های مفید نیستند و برخی از آنها اسپم هستند، پس از هرگونه تلاش برای برقراری ارتباط با صاحبان آنها خود داری نمایید. شما باید بر روی لینک های که ارزش بالایی دارند و وب سایت هایی که از اعتبار خوبی برخوردار می باشند تمرکز نمایید تا بتوانید با دریافت یک لینک از آنها ارزش و اعتبار زیادی را به وب سایت خود انتقال دهید.

  • ۹۶/۱۲/۲۳
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی