IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

۱۲ ابزار بسیار ضروری UX برای طراحان

دوشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۳:۵۹ ب.ظ

۱۲ ابزار بسیار ضروری UX برای طراحان

چه قبلا در زمینه UX کار کرده باشید و یا برعکس، این مطلب می تواند برای تان مفید باشد. با توجه به تنوع ابزارهای مورد استفاده در طراحی UX و غالبا UI ، احتمالا ابزاری در لیست ما باشد که شما قبلا فرضت کار کردن با آن را نداشته اید.

شاید یک توضیح کوتاه برای کسانی که اولین بار اسم UX را می شنوند لازم باشد که منظور کلی از UX چیست ؟ به طور خلاصه UX به معنی تجربه کاربری (User Experience) می باشد و هدف آن سهل و روان کردن UI متناسب با زمینه کاری و کاربران آن اپلیکیشن یا وب سایت یا … دیگری است. در واقع UI را می توان با UX صیقل داد!

شما از چه ابزارهایی برای طراحی فلوچارت هایتان استفاده می کنید؟ بهترین ابزارهای wireframe، ایجاد طرح اولیه، تست کاربر، طراحی فعل و انفعالات و همکاری اعضای تیم کدام ها هستند؟

تعداد ابزارهایی که برای UX وجود دارند غافلگیرکننده هستند و پیدا کردن بهترین های از بین این همه می تواند کاری غم انگیز باشد! برای اینکه شما بتوانید اپلیکیشن ها/وب سایت ها را با بهره وری بالا ایجاد کنید، ما ۱۳ ابزار فوق العاده را به شما معرفی می کنیم.

MindManager – ابزار ایجاد نقشه ذهنی

نقشه ذهنی در واقع یک دیاگرام برای مدیریت بصری اطلاعات است. برای طوفان فکری، ایجاد پلن یا وقتی که می خواهید ایده ها را به قدم های قابل اجرا تبدیل کنید خوب است.MindManager یکی از بهترین نرم افزارهای نقشه ذهن است که توسط Mindjet توسعه یافته.

دانلود


SmartDraw – ابزار ایجاد فلوچارت و دیاگرام

با این ابزار می توانید بوسیله هر مرورگر مدرنی شروع به ایجاد فلوچارت ها و دیاگرام های مختلف کنید.اگر نیاز به کار کردن پشت فایروال دارید می توانید از نسخه ویندوز آن استفاده کنید. داخل این نرم افزار هزاران تمپلیت آماده وجود دارد که می توانید با کمی تغییر از آنها استفاده کنید.حتی کاربران خیلی تازه کار هم می توانند سریعا بوسیله SmartDraw کار کنند.

 

دانلود


Mockplus – ابزار طراحی سریع نمونه اولیه

موک پلاس یکی از ابزارهای عالی برای Prototyping است. ایجاد یک طرح اولیه بوسیله آن بسیار ساده تر از انجام همین کار با فتوشاپ یا ایلوستریتور است. استفاده از امکان کشیدن و رها کردن آن باعث می شود هر شخص تازه کاری سریعا بتواند طرح مورد نظرش را پیاده کند. در نسخه ۳.۴ آن قابلیت های جدیدی مثل نمایش چرخه طراحی، تکرار کننده، پروژه های پیش نمایش و import از Sketch گنجانده شده است.

دانلود


Visio : ابزار کشیدن فلوچارت و دیاگرام

بوسیله Visio می توانید اطلاعات پیچیده و درهم را به وسیله دیاگرام های به هم متصل ، سازماندهی کنید. از اشکال Visio هم استفاده کنید . اشکال ویزیو می توانند به منابع اطلاعاتی مختلفی مثل Microsoft Excel, Microsoft Excel Services, Active Directory, Microsoft SharePoint Lists و … متصل شوند.

دانلود


Axure : ابزار ایجاد طرح های اولیه سریع

Axure RP یک برنامه دسکتاپ برای حرفه ای های UX است که بوسیله آن می توانند دیاگرام ها، مستندسازی و طراحی interactive را ایجاد کنند. بی شک axure یکی از کامل ترین برنامه های پروتو تایپینگ است. در این برنامه می توانید صفحات اپلیکیشن یا وب سایت تان را سریعا بسازید و آن را به هم لینک کنید و خروجی HTML هم بگیرید! البته با توجه به کامل بودن برنامه شاید کمی پیچیده تر از بقیه باشد.

دانلود


AppCooker – ابزاری برای نمونه سازی در iPad

App Cooker یک برنامه نمونه سازی و موکاپ است که روی iPad اجرا می شود و از لینک دهی، حرکات و کامپوننت های مختلف پشتیبانی می کند. بوسیله این برنامه می توانید همه عناصر رابط کاربری iOS را استفاده یا سفارشی کنید. به علاوه می توانید پروژه هایتان را با همکاران یا مشتریان به اشتراک بگذارید تا بتوانند تست کنند.در نهایت خروجی پروژه تان را در Dropbox, Box یا ایمیل می توانید منتشر کنید.

 

Flinto : ابزار نمونه سازی در Mac

فلینتو برای مک یک ابزار تمام و کمال نمونه سازی جهت ایجاد نمونه طراحی های اینتراکتیو موبایل، وب و حتی دسکتاپ می باشد. داخل این برنامه ابزارهایی برای اضافه کردن انیمیشن و مدیریت صفحات وجود دارد برای پروژه هایی که تعداد صفحات شان زیاد است. وقتی می خواهید برای iOS نمونه سازی کنید این برنامه یک انتخاب درست است.


Sketch – ابزار طراحی رابط کاربری

بعید است اسم این یکی را نشنیده باشید! طبق گفته سازنده آن Pieter Omvlee ، اسکچ به عنوان یک ویرایشگر عکس برای طراحی دیجیتال ایجاد شد. این برنامه به طور اختصاصی برای کاربران Mac OSX ساخته شده است تا بوسیله آن بتوانند رابط کاربری، وب سایت و آیکن طراحی کنند.در کل اسچ خیلی شبیه فتوشاپ کبیر و حتی Illustrator است ولی در بحث UX منعطف تر است.

انطباق خودکار اشکال برداری(Vector) ، ایجاد خودکار لایه جدید برای هر شی جدید و امکان گرفتن خروجی از لایه ها و انتقال آنها به بیرون از اسکچ از نقاط قوت دیگر آن به شمار می رود.

دانلود


Iconjar : ابزار ذخیره و مدیریت آیکن ها

بوسیله Iconjar می توانید همه آیکن های تان را یکجا ذخیره کنید و لازم نیست کل درایو های تان را دنبال شان بگردید.همچنین امکان گشتن بین آیکن ها را بسیار ساده تر می کند و می توانید به راحتی آیکن مورد نظر را داخل فتوشاپ، اسکچ و … بکشید و رها کنید. این برنامه مخصوص Mac OSX است.


InVision : ابزار نمونه سازی به همراه interaction و همکاری آنلاین

InVision نیز یکی از ابزارهای نمونه سازی آنلاین است که طراحان می توانند طرح هایشان را در آن آپلود کنند و به آنها انیمیشن، حرکت، transition و … اضافه کنند و بدین ترتیب طرح های ساده و مجزا را جانی دوباره بخشند و قابل کلیک کردن و پیمایش کنند. فرمت های تحت پشتیبانی PNG, JPG, GIF, AI و PSD هستند.

 

UserTesting : ابزار تست کاربر

تست کاربردپذیری یا Usability testing یکی از تکنیک هایی است که برای ارزیابی رفتار کاربران با محصول استفاده می شود که یکی از بهترین راه های بهبود تجربه کاربری UX می باشد.

UserTesting یک ابزار تست کاربرد پذیری آنلاین است که در آن می توانید ویدیو های افراد واقعی را ببینید که افکار و برداشت خود در مورد وب سایت ها، اپ های موبایل و نمونه های اولیه را بازگو می کنند. شما می توانید یک تیم حرفه ای از تست کننده ها را انتخاب کنید یا یک مدیر پروژه داشته باشید که از رسیدن شما به هدف هایتان مطمئن شود.


Optimizely – ابزار تست A/B

Optimizely هم شبیه UserTesting، کاری می کند که تست کاربردپذیری وب سایت یا اپلیکیشن موبایل ساده تر شود.با این حال Optimizely روی یک نوع از تست فوکوس کرده است یعنی تست A/B . در این تست طراحان حالت های مختلف یک طرح را به نوبت در دسترس کاربران قرار می دهند و نرخ تبدیل به مشتری و پارامترهای مهم دیگر را تست می کنند تا در نهایت به طرح مطلوب برسند.


Trello – ابزار همکاری آنلاین و مدیریت پروژه و کارها

ترلو یک ابزار آنلاین مدیریت پروژه است که در اصل در سال ۲۰۱۱ توسط Fog Creek Software ساخته شد. بوسیله ترلو، می توانید Board هایی ایجاد کنید و هر چیز را در جای خودش مدیریت کنید.همچنین می توانید از همکاران و مشتریان برای گفتگوی آنلاین در مورد پروژه دعوت کنید و task هایی را بر عهده خودتان یا همکاران بگذارید و … . نمونه وطنی این سایت بنام تسکولو هم وجود دارد.


Time Doctor – ابزار مدیریت زمان و نظارت بر بهره وری

این ابزار یک ابزار مدیریت زمان راه دور است که اختصاصا برای پایش بهره وری کارمندان راه دور ایجاد شده است. بوسیله آن می توانید اطلاعات زمان کاری را دریافت کنید و با آنالیز آنها بخش هایی که باید بهبود پیدا کنند را مشخص کنید.

  • ۹۶/۱۲/۱۴
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی