IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

آموزش بوتیبل کردن فلش دیسک بدون نرم‌افزار - How to Create a Bootable USB Drive

بوتیبل کردن به معنی فعالسازی قابلیت شناسایی فلش دیسک در سیستم به عنوان یک دیسک قابل بوت می‌باشد. در واقع به منظور بوت شدن یک دیسک خارجی در سیستم، می‌بایست از پارتیشن های Primary استفاده کنیم. لذا به منظور بوتیبل کردن فلش علاوه بر استفاده از نرم‌افزارهایی چون Rufus و برنامه هایی از این قبیل که راه آسانی را برای این کار فراهم می‌کنند، می‌توان از دستورات CMD و برنامه‌ی کاربردی diskpart که بصورت پیشفرض در ویندوز تعبیه شده است استفاده نمود. به این منظور می‌توان با اجرای دستور “diskpart” در Command Prompt ویندوز فرآیند Bootable کردن فلش دیسک را آغاز کرد. در ادامه فهرست دستورات مورد نیاز این بخش را مشاهده می‌کنید:

 


1- اجرای بخش مدیریت دیسک‌ها در ویندوز

diskpart

2- دریافت لیست دیسک‌‎های متصل به سیستم

list disk

3- انتخاب دیسک مورد نیاز به منظور بوتیبل کردن (x شماره‌ی دیسک موردنظر می باشد) 

select disk x

4- پاکسازی پارتیشن‌های موجود در دیسک

clean

5- ساختن یک پارتیشن قابل بوت از نوع Primary 

create partition primary

6- فرمت پارتیشن جدید ساخته شده با ساختار مورد نیاز (Fat32 برای دیسک‌های کمتر از 8 گیگابایت و NTFS برای دیسک‌های حجیم‌تر) و قرار دادن گزینه QUICK به منظور تسریع در فرآیند فرمت

format fs=NTFS QUICK و یا format fs=fat32 QUICK


7- تغییر پارتیشن دیسک به عنوان یک پارتیشن فعال

active

8- نسبت دادن یک حرف درایو به پارتیشن ساخته شده (به منظور راحتی کار می‌توان از این دستور بدون هیچ‌گونه الحاقی استفاده کرد تا یک حرف بین A-Z بصورت تصادفی در صورت آزاد بودن به آن نسبت داده شود.)

assign

 

 

 

پس از پایان مراحل بالا، می توانید سیستم عامل مورد نظر خود را (ویندوز، لینوکس و ...) داخل فلش کپی کرده و در هنگام بالا آمدن سیستم با رفتن به بخش Boot Priority Select در تنظیمات بایوس و یا فشردن کلید F8 یا F12 سیستم را از طریق فلش بوت کنید.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی