IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

Image result for mobile app

عبارت “یک برنامه برای هر چیزی وجود دارد” دیگه یک فرضیه نیست. حالا به معنای واقعی کلمه، یک برنامه موبایل برای هر ابزار، تجارت یا فعالیتی وجود دارد. ولی ایجاد یک برنامه موبایل و بعد معرفی و فروش آن برای دانلود شدن بیشترش برای کسانی که قبلا تجربه توسعه اپلیکیشن های موبایل و بازاریابی ندارند کاری ترسناک است.

خوب در این مطلب می خواهیم این مشکل را برای همه کسانی که می خواهند اپلیکیشن های موبایل خودشان را ایجاد کرده و بفروشند، ولی تجربه و اطلاعاتی در زمینه ایجاد اپلیکیشن ها ندارند، حل کنیم آن هم به صورت رایگان.

Mobincube

Mobincube یک روش عالی برای ساختن اپلیکیشن های native موبایل برای آندروید، iOS و ویندوز فون است. این سرویس از اول ایجاد شده تا به شما کمک کند از اپلیکیشن هایی که می سازید پول درآورید و قابلیتی برای کسب درآمد نیز دارد که به سادگی می توان فعال کرد.با Mobincube می توانید به صورت رایگان،تعداد نامحدود اپلیکیشن بسازید ولی بعضی از قابلیت های آن محدود خواهند شد.

چیزی که دوست دارم این است که از push notifications, Google Maps, و Google Analytics پشتیبانی می کند می توانید آنها را در برنامه ای که می سازید اضافه کنید اما چیزی که تو ذوق آدم می زنه رابط کاربری اون هست که به اندازه Dropsource (در ادامه بررسی می کنیم) راحت نیست.

بعضی از امکانات دیگه این سرویس شامل پشتیبانی از پخش زنده صدا/تصویر، web embeds و دیتابیس است. همچنین برای اضافه کردن قابلیت های سفارشی به شما اجازه کدنویسی می دهد.

Image result for google play

یک پروژه که در Mobincube دارید با همه پلتفرم ها کار می کند.همچنین می توانید اپلیکیشن را در مرورگرتان تست کنید اما آن را باید دستی در فروشگاه های اپلیکیشن منتشر کنید. همانطور که قبلا هم گفتم در پلن رایگان محدودیت هایی برای برخی قابلیت ها قرار داده شده است. مثلا در تعداد push notification ها، حذف تبلیغات، ابری، آمارگیری و بهینه سازی.

 

Dropsource

Dropsource یک راه حل خلاقانه برای ایجاد اپلیکیشن های موبایل در مرورگر شماست. هر کاری که برای توسعه اپلیکیشن موبایل شما لازم است در این پلتفرم وجود دارد. یعنی اگه DropSource داشته باشید، به ابزار دیگری برای طراحی، بازبینی، توسعه، تست و انتشار اپلیکیشن های تان نیاز ندارید بر خلاف Mobincube.

Image result for Dropsource

Dropsource دارای رابط کاربری قدرتمندی به صورت کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) است که در آن می توانید اپلیکیشن تان را طراحی و ایجاد کنید. یکپارچه سازی داده ها در اپلیکیشن تان هم بوسیله RESTful API انجام می شود.

وقتی کار ایجاد اپلیکیشن موبایل تان تمام شد می توانید در یک شبیه ساز(Emulator) وب پایه ، تست اش کنید و برای دریافت بازخورد با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می توانید کد اپلیکیشن را دانلود کرده یا مستقیما در App Store یا Google Play منتشر کنید.

با اینحال من دوست نداشتم این را که در هر پروژه هر اپلیکیشن فقط برای یک پلتفرم قابل ایجاد است. پس اگر بخواهید برای Android و iOS همزمان اپلیکیشن تان را طراحی کنید باید دو پروژه جداگانه بسازید. به علاوه در پلن رایگان نمی توانید اپلیکیشن های تان را روی فروشگاه ها منتشر کنید یا سورس کد را دانلود نمایید. ولی خوب اگر به اندازه کافی سریع باشید می توانید در دوره آزمایشی یک ماهه اپلیکیشن تان را ساخته و دانلود کنید.

Thunkable

Thunkable یکی دیگر از ابزارهای ابری برای ساخت اپلیکیشن های native برای Android و iOS است. این سایت بر خلاف Mobincube رابط کاربری عالی دارد با این حال خیلی از امکاناتی که دومی ارائه می کند در این نیست.هنوز از اپلیکیشن های ویندوز فون پشتیبانی نمی کند. چیزی که در مورد Thunkable دوست داشتم امکان ایجاد اپلیکیشن های زرق و برق دار و کسب درآمد از آنهاست.

 

با اینکه Thunkable به اندازه به اندازه Mobincube بالغ نیست، ولی مستندات خوب و کاملی مثل آموزش های ویدیویی ارائه می دهد که برای تازه کاران این سیستم حسابی مفید هستند. بعضی از امکانات آن شامل این موارد هستند: عناصر پیشرفته رابط کاربری، پشتیبانی از شناسایی گفتار و عکس، دیتابیس های مختلف، Admob، نقشه گوگل و …

Image result for Thunkable

 می توانید برنامه خود را در شبیه سازی یا گوشی خود آزمایش کنید و بعد به صورت دستی دانلود و آن را منتشر کنید. همچنین، مانند Dropsource، پروژه Thunkable وابسته به پلت فرم است. یعنی، اگر شما نیاز به برنامه برای آندروید و همچنین iOS دارید، باید دو پروژه جداگانه ایجاد کنید.

Andromo

Andromo یکی از ابزارهای شناخته شده برای ایجاد برنامه های آندروید است. یکی از امکانات جالب آن قابلیت چندزبانه بودن برنامه های آن است که از بیش از ۲۰+ زبان مختلف پشتیبانی می کند که این قابلیت در هیچ کدام از گزینه های دیگر این مطلب وجود ندارد.

بعضی از قابلیت های آن شامل پخش کننده آهنگ، امکان یکپارچه شدن با فیس بوک، تویتتر، فلیکر و یوتیوب، امکان افزودن محتوا از وب سایت، پخش کننده رادیو و پادکست، پشتیبانی از PDF و RSS و … می شود. همچنین می توانید در آن اطلاعات تماس، صفحه درباره ما و گالری عکس اضافه کنید.

Image result for Andromo

ولی در پلن رایگان Andromo فقط یک برنامه می توانید ایجاد کنید(برخلاف Mobincube و Dropsource) و نمی توانید تبلیغات را غیرفعال کنید یا قسمت کسب درآمدش را انتخاب نکنید. بعد از اینکه برنامه ساخته شد می توانید آن را در Google Play Store, the Amazon Store و بقیه استورها منتشر کنید.

 

AppsGeyser

AppsGeyser یکی از قدیمی ترین ابزارهای ساخت برنامه های موبایل است که به دانش کدنویسی نیاز ندارد ولی زیاد هم دارای امکانات نیست. در مقایسه با گزینه های قبلی جذاب و گیرا نیست. از ایجاد برنامه iOS پشتیبانی نمی کند و برای مونتاژ محتوای وب داخل برنامه مناسب است.

پس همانطور که گفته شد اگر دنبال ایجاد برنامه ای زیبا هستید باید از گزینه هایی که بالا معرفی شد استفاده کنید ولی اگر بخواهید در سریع ترین زمان ممکن برنامه ای برای وب سایت تان بسازید AppsGeyser می تواند کمک دستتان باشد. داخل آن ۷۰+ تمپلیت آماده برنامه آندروید وجود دارد که بوسیله آنها می توانید برنامه تان را به سرعت ایجاد کنید و همه این کارها در مرورگر انجام می شود.

Image result for AppsGeyser

شما می توانید در برنامه تان محتوای وب را وارد کنید،نوتیفیکیشن های پاپ آپ بفرستید، لینک های به اشتراک گذاری و آمارگیر اضافه کنید.همچنین برنامه در مرورگر قابل تست است و بعد از طریق نمایش تبلیغات یا فروش برنامه کسب درآمد کنید.

بعد از اینکه برنامه آماده شد باید به صورت دستی در گوگل پلی منتشرش کنید.

منبع

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی