IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

15 نمونه از بهترین افزونه های Google Chrome برای SEO

15 نمونه از بهترین افزونه های Google Chrome برای SEO

امروزه گوگل کروم به عنوان مرورگر مورد علاقه اغلب مردم جهان به شمار میاد و و تقریبا 60 درصد سهم بازار را در اختیار خود قرار داده.

نقش اصلی گوگل کروم در میان مجموعه وسیعی از نرم افزارها و سخت افزارهای دیجیتال گوگل این رشد رو به ارمغان آورده. اما کاربران علاقه دارن که مرورگر قابل تنطیم باشه و بتونن اون رو متناسب با نیاز خودشون سفارش سازی بکنند.

در حقیقت می تونید این مرورگر رو به طرز قابل توجهی سفارش سازی کنید. از میان ده ها هزار افزونه موجود، پیدا کردن تعداد کمی که بتونه شما رو در انجام امور روزانه کمک کنه بسیار مهم هست.

در یک فروشگاه شما میتونید انواع افزونه ها رو از صفحه Nicholas گرفته تا انواع ماشین حساب های محاسبه مالیات بر خرید پیدا کنید. در این میان صدها افزونه مرتبط با سئو وجود دارند که میتونین از اونا بهره ببرید.

این که شما یاد بگیرید با این افزونه ها کار کنید، ممکن هست مدت زمان زیادی طول بکشه اما زمانی که تبدیل به یه عادت شد در کارهای زمان بر میتونه زمان خوبی رو برای شما ذخیره کنه.

بنابراین در این لیست قصد داریم که 15 نمونه از بهترین افزونه های گوگل کروم رو که به سادگی به شما کمک می کنه بهترین و موثر ترین کارایی رو در کار کردن در محیط موتورهای جستجو داشته باشید به شما معرفی کنیم:

افزونه های کروم برای بررسی سریع سایت

SimilarWeb

SimilarWeb یه نقطه شروع عالی برای تجزیه و تحلیل سریع سایت هست که با توجه به منابع ترافیکی، دیدی وسیع تر از موتور جست جو را از یک وب سایت به نمایش میذاره. این افزونه به کمک تجزیه و تحلیل داده ای کلیکی از هزاران ارایه دهنده خدمات اینترنتی، خزنده خود SimilarWeb و اطلاعات مشتریان خود این امکان رو فراهم میکنه.

در نتیجه به کمک این محاسبات شما میتونید آمار قابل اعتمادی از جمعیت مخاطبان برند خودتون ، میزان پولی که برای رسانه ای غیر رایگان هزینه می کنن و کشورهایی که بیشترین استفاده رو از اون میکنن به دست بیارید. همه این عوامل بر روی جست جوگرها تاثیر میذاره، بنابراین تجزیه و تحلیل دید خوبی از برندتون به شما میده. این افزونه کروم رایگان هست اما اگر مبلغی رو پرداخت کنید میتونید به مجموعه اطلاعات  کامل تری دسترسی پیدا کنید.

MozBar

این افزونه یکی از مهمترین افزونه های این لیست هست. MozBar به عنوان یک ابزار All in one برای مرور سریع یک سایت توسط موتور جست جو بهترین افزونه موجود در بازار هست. زمانی که کاربر به حساب خودش در انجمن Moz وارد میشه (ایجاد این حساب رایگانه)، MozBar در وب سایت ها و صفحات نتایج موتور جست جو وارد عمل میشه و لیستی وسیع شامل تجزیه و تحلیل SEO فنی، محتوای سایت، مشارکت رسانه ای اجتماعی و لینک ها ایجاد می کنه. MozBar میتونه باعث شه که سایت شما کندتر بارگیری بشه. بنابراین فقط زمان هایی اون رو فعال کنید که به ارزیابی معیار های SEO نیاز داشته باشید.

 

Impactana

Impactana یک نوار ابزار بازاریابی محتواست که تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی رو که انتظار دارید، تعداد به اشتراک گذاشتن صفحه شما در توییتر، فیس بوک و ... رو در اختیارتون قرار میده.

جایی که باعث میشه این افزونه از رقابت متمایز بشه، استفاده از معیار های اختصاصی برای محاسبه “Impact” و “Buzz” در هر قطعه از محتواست.

این معیار شامل سیگنال های تعامل کاربران هست که به ارزیابی این مسئله می پردازه که آیا کاربران محتوا رو به اشتراک گذاشتن و یا این که اصلا با اون محتوا ارتباط برقرار کردن؟ بنابراین استفاده از این افزونه برای تجزیه و تحلیل اثر بخشی بازاریابی محتوای رقبا یک نقطه شروع عالی محسوب میشه.

افزونه های کروم برای SEO فنی

عوض کردن User agent

امروزه که تنوع زیادی در سایز صفحه نمایش های موبایل ها و دستگاه ها وجود داره، لازم هست که مطمئن بشیم که بهینه سازی رو برای انواع اندازه های صفحه نمایش، انجام دادیم که فقط با داشتن یک Desktop یا موبایل کار بسیار دشواری هست. بنابراین به افزونه ای مانند User agent switcher  نیاز داریم. این افزونه به شما این امکان رو میده که که صفحات وب رو در انواع صفحات نمایش و سیستم عامل ها، همان طور که باید ببینید. این افزونه یه فاکتور ضروری برای توسعه دهندگان وب و هر کسی که تجزیه و تحلیل SEO رو انجام میده به شمار میاد.

Scraper

اغلب مجبور میشیم که برای تجزیه و تحلیل در مقیاس های بزرگ، عناصر را از طیف وسیعی از صفحات و یا وب سایت های شخصی استخراج کنیم. چند راه مختلف برای انجام این کار وجود داره، از جمله استفاده از کد IMPORTXML برای استخراج داده های ساختاری از وب سایت ها و یا انتقال اونا به Google Sheets یا اکسل.

 

افزونه Scraper این پروسه رو به کمک زبان جستجوی XPath برای استخراج عناصر اطلاعات HTML از یک صفحه و داده های مشابه از سراسر وب انجام میده. ممکنه کمی زمان ببره که بتونید با این افزونه کار کنید اما در این جا یک راهنمای گام به گام وجود داره. اما زمانی که یاد بگیرید و عادت کنید که با Scraper کار کنید می بینید که چقدر در بررسی فنی SEO به زمان کمتری نیاز دارید.

META SEO Inspector

اگر میخواید درک کنید که یه ربات موتور جست جو چگونه در وب سایت شما میخزه و سایت شما رو فهرست بندی می کنه، باید از فراداده ها (metadata) استفاده کنیم.

META SEO Inspector فراتر از محدودیت تعریف فرا داده در SEO هست که به عنوان برچسب "meta" در منابع کد HTML تعریف شده.

این افزونه تجزیه و تحلیل تگهای XFN و Canonical و میکروفرمت های مختلف رو ممکن می کنه. همچنین به طور مرتب به روز رسانی میشه که از اطلاحات و افزوده شده های جدید گوگل مطلع بشه و بتونه بهترین کارایی رو داشته باشه.

در این مطلب تعدادی از افزونه ها رو معرفی کردیم و در مطلب بعدی با ادامه این موارد در خدمتتون خواهیم بود.

  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی