IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

با کدام نرم افزار ها لوگو درست کنیم؟

پنجشنبه, ۲۴ اسفند ۱۳۹۶، ۰۸:۳۴ ق.ظ

از چه نرم‌افزاری برای طراحی لوگو استفاده کنیم


اگر شما جزو افرادی هستید که به تازگی وارد دنیای طراحی لوگو شده‌اید ممکن است این سوال را بارها و بارها از خودتان بپرسید که چه ابزاری را برای طراحی لوگو استفاده کنید.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با سناریو‌های مختلفی آشنا سازیم که در هر یک از آن‌ها به شما راهنمایی برای انتخاب مناسب‌ترین نرم افزار ارائه می‌شود.

آیا لوگویی برای طراحی دارید؟ خب بیاید برای اینکار چند مورد را بررسی کنیم.

از چه نرم‌افزاری برای طراحی لوگو استفاده کنیم ؟

لوگوها ممکن است به نظر ساده بیایند اما توجه داشته باشید که اگر ابزار درست برای طراحی آن‌ها را انتخاب نکنید، ممکن است بهترین ایده‌های‌تان نیز خراب شود.

طراحان لوگو هر کدام برای خود پروسه مجزای برای طراحی دارند. بسیاری از آن‌ها ترجیح می‌دهند که لوگو را با استفاده از دست طراحی کنند و در نهایت برای استفاده از آن در کامپیوتر، آن را اسکن نمایند. برای اینکه بتوانید یک لوگوی منعطف داشته باشید و ویرایش آن ساده‌تر باشد -مطابق با تغییراتی که مشتری ارائه می‌دهد- بهتر است لوگوی خود را به صورت وکتور طراحی کنید. در اینجا می‌توانیم بهترین برنامه‌ها را برای طراحی یک لوگوی وکتور مشاهده کنید:

گزینه اول: Adobe Illustrator

Adobe Illustrator

استفاده از Adobe Illustrator برای گروه‌های طراح و تصویرسازی بسیار آشنا است، همچنین این ابزار برای طراحی لوگو بسیار منعطف و درک‌پذیر است. استفاده از Adobe Illustrator برای طراحی لوگو از ابتدای کار بسیار مناسب است، حتی می‌توانید در این برنامه از طرح‌هایی که با استفاده از دست کشیده‌اید و اسکن کرده‌اید نیز استفاده کنید و آن را ویرایش نمایید.

Adobe Illustrator

مزیت اصلی : Illustrator یکی از برنامه‌های حرفه‌ای برای تصاویر وکتور است، همچنین استفاده و کار با آن بسیار ساده و درک‌پذیر است. از ساخت یک طراحی ساده یک رنگ تا طراحی لوگوهایی با طراحی سه بعدی، Illustrator می‌تواند تمام این کارها را برای‌تان به سادگی انجام دهد. بخش مدیریت رنگ‌های برنامه نیز بسیار عالی است.

عیب : کار با لوگویی که اسکن شده در برنامه می‌تواند کیفیت برخی قسمت‌های تصویر را به تمامی از بین ببرد. اما این موضوع تنها در لوگوهایی دیده می‌شود که خیلی جلا داده شده اند و می‌توان این موضوع را در برخی مواقع اصلا احساس نکرد.

گزینه دوم: CorelDRAW

آموزش CorelDRAW

یکی از بزرگ‌ترین رقبای  Illustrator، برنامه CorelDRAW است که در حقیقت می‌تواند جایگزین آن نیز باشد. عموما کار با این نرم افزار به نظر ساده می‌آید. در کناری نبود راهنماها و مواردی مانند این در برنامه  Illustrator باعث می‌شود که این برنامه برای تازه‌ کاران کمی انتخابی سخت باشد.

تعداد بسیار زیادی از لوگوهای طراحی شده تا به حال از  CorelDRAW بهره می‌برند و این موضوع باعث شده که  CorelDRAW در بازار لوگوهای وکتور نیز موفق عمل کند.

CorelDRAW

مزیت اصلی : CorelDRAW یکی از جایگزین‌های ارزان برای Illustrator است، به همین دلیل شما برای طراحی لوگو با مشکل هزینه برنخواهید خورد. 

عیب : برخی از طرفداران Illustrator بر این باور هستند که CorelDRAW فاقد ویژگی‌های حرفه‌ای و پیچیده است،‌ در کنار این موضوع بسیاری از شرکت‌ها امروزه بیشتر علاقه مند به استخدام کردن فردی هستند که با محصولات Adobe کار کرده باشد.

گزینه سوم: Adobe InDesign

Adobe InDesign

InDesign؟ برای طراحی لوگو؟

به نظر می‌رسد که این یک برنامه مرسوم در طراحی لوگو به حساب نمی‌آید، اما اگر لوگو شما بیشتر از هرچیزی به گرافیک بستگی دارد و مرحله بالایی در تایپوگرافی و… را نیاز دارد پس مطمئنا InDesign برای شما انتخاب مناسبی خواهد بود.

حکم نهایی

در دنیای طراحی لوگو دو پروسه مختلف وجود دارد.

اولین حالت این است که شما خلاق باشید و ایده‌های‌تان را طرح کنید، در واقع این بخش کار بیشتر به ترجیحات شما بستگی دارد. آیا دوست دارید که ابتدا طراحی‌تان را با دست بکشید و سپس به یک نرم افزار ببرید؟ -برای اینکار Illustrator- یا اینکه دوست دارید لوگوی‌تان را از ابتدا طراحی کنید و بیشترین اعمال گرافیکی را روی آن انجام دهید؟ -برای اینکار InDesign-.

بخش آخر کار طراحی لوگو آنجاست که شما باید نرم افزار مورد نیازتان را انتخاب کنید که بخش فوق العاده مهمی است. این موضوع به مواردی مانند اینکه از چه فرمتی برای لوگو استفاده کنید نیز بستگی دارد. هیچ مشتری یک لوگو JPEG بدون انعطاف را از شما نمی‌خواهد. آنها دوست دارند نسخه‌ای داشته باشند که مقیاس پذیر باشد و ویرایش آن کار ساد‌ه‌ای برای‌شان باشد. با در نظر گرفتن این موضوع به نظر می آید که استفاده از برنامه‌هایی مانند CorelDRAW و Illustrator برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

تا زمانی که شما طراحی‌تان را در یک برنامه وکتور ایجاد کنید، هیچ راه اشتباه یا درست خاصی را در طراحی نرفته‌اید. اگر نیازمند به الهام گرفتن از لوگوها هستید، می‌توانید با جستجو در اینترنت هزاران لوگوی مختلف را مشاهده کنید.

ما خیلی دوست داریم که ببینیم شما به برنامه مورد علاقه‌تان برای طراحی لوگو دست یافته‌اید. آیا شما یک علاقه‌مند به ابزارهای Adobe هستید و یا استفاده آسان CorelDRAW را ترجیح می‌دهید؟ آیا شما از افرادی هستید که دوست دارید با دست طراحی‌های‌تان را ایجاد کنید؟ نظرات تان را با ما به اشتراک بگذارید.

  • ۹۶/۱۲/۲۴
  • mojtaba khatibi

طراحی لوگو

نظرات  (۱)

بسیار عالی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی