IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

TCP 3-Way Handshake چیست ؟

دوشنبه, ۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۵۵ ق.ظ

 

Related image

TCP یکی از پروتکل هایی است که به صورت متداول در دنیای شبکه استفاده می شود . بارها اتفاق می افتد که شما در طول روز بدون اینکه توجهی به جزئیات کار داشته باشید از این پروتکل استفاده می کنید ، برای مثال زمانی که شما یک سایت را باز می کنید ، در حقیقت ارتباط شما از نوع TCP بوده است و با این ارتباط شما توانسته اید به محتوای آن سایت دست یابید .

حتماً برای شما این سوال مطرح می شود که چرا ما باید با جزئیات آشنا شویم ؟


توضیح ۳Way Handshake با جزئیات بیشتر :

زیرا یک هکر تا با جزئیات کار آشنا نباشد ، نمی تواند امنیت یک سیستم را تأمین نماید .

زمانی که شما میخواهید با این پروتکل به یک منبع متصل شوید ، چند مرحله طی می شود تا اتصال شما به درستی برقرار شود ، به مجموعه این مراحل TCP 3-Way Handshake می گویند  . TCP با استفاده از فرآیند ۳Way Handshake در حقیقت به نوعی امنیت را نیز برای ما به ارمغان می آورد .

تصویر فوق اتصال یک کاربر به یک سرور را نشان می هد . در اولین مرحله کاربر یک بسته SYNchronize که به اختصار به آن SYN گفته می شود را به سمت سرور مورد نظر ارسال می کند  . در واقع با ارسال بسته SYN در خواست هم زمانی جهت اتصال را انجام می دهد .در مرحله دوم سرور با ارسال بسته SYNchronize-ACKnowledgement که با اختصار SYN/ACK گفته می شود ، با درخواست هم زمانی موافقت می کند و در نهایت کاربر پس از دریافت SYN/ACK در مرحله سوم  با ارسال ACKnowledge یا ACK به سمت سرور ، مراحل TCP 3-Way Handshake را تکمیل کرده و در واقع یک خط ارتباطی بین کاربر و سرور ایجاد می شود .

  • ۹۷/۰۳/۲۸
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی