IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

15 نمونه از بهترین افزونه های Google Chrome برای SEO

15 نمونه از بهترین افزونه های Google Chrome برای SEO

در قسمت قبلی تعدادی از افرونه های Google Chrome رو بهتون معرفی کردیم و در این قسمت با ادامه این موارد در خدمتتون هستیم.

Tag Assistant

این افزونه یه ابزار خیلی پر زرق و برق در این لیست محسوب نمیشه اما یکی از مفیدترین اوناست. Tag Assistant به عنوان یک عیب زدا عمل میکنه و نصب برچسب های گوگل از جمله اونایی رو که برای Google Analytics و Remarketing استفاده میشه تایید می کنه.

توانایی ضبط بخش های مختلف و تحلیل پیاده سازی برچسب های ردیابی از طریق جابجایی های کاربران احتمالا اصلی ترین امکان افزونه Tag Assistant محسوب میشه و به افزونه پتانسیل زیادی برای استفاده های مکرر رو میده بطوری که ما مدام بررسی میکنیم که تگ ها بدرستی پیاده سازی شده اند یا خیر.

Page Load Time

همون طور که می دونید، سرعت پارامتر بسیار مهمی محسوب میشه چون گوگل اهمیت زیادی به رفتار سایتها در موبایل و تلفن همراه میده. Page Load Time به SEO کمک میکنه که نگاهی به فاکتور مهم سرعت داشته باشه و بدون دردسر به اطلاعاتی که میخواید دسترسی داشته باشید.

هر بار که صفحه بارگذاری میشه، مقدار زمان بارگذاری صفحه بر حسب ثانیه مشخص میشه. بعد از اون میتونید بر روی نماد افزونه کلیک کنید اطلاعات کاملی از عناصری که برای لود شدن نیاز هستن در اختیارتون قرار بگیره و بفهمید که چه زمانی برای چه چیزی نسبت داده شده است. با استفاده از این روش میتونین به سرعت اطلاعات جامعی در مورد سرعت سایت خودتون بدست بیارید.

 

افزونه های کروم برای تحلیل محتوای سایت

Page Analytics

بسیاری از افزونه های موجود در لیست ما بر روی ارزیابی رقبا تمرکز دارن اما این افزونه به شما اجازه میده که اطلاعاتتون رو از حساب Google Analytics خودتون هنگام مرور وب سایت هاتون مشاهده کنید. زمانی که شما به حساب GA خودتون وارد میشید، با باز کردن این افزونه میتونید در لحظه معیارها رو مشاهده کنید و دیگه لازم نیست که مستقیم وارد سایت Google Analytics بشید و در همون سایتی که هستید اطلاعات اولیه اون رو بصورت لحظه ای مشاهده کنید.

اطلاعاتی که این افزونه Page Analytics در اختیارتون قرار میده عبارتند از:

  • bounce rate
  • بازدید صفحات منحصر به فرد
  • میانگین زمان سپری شده در صفحه

با توجه به افزایش فاکتورهای مشارکت کاربر در اکوسیستم جستجوی گوگل بر اساس RankBrain، این افزونه یک راه بسیار مفید برای مراقبت از انجام امور در صفحات شخصی بدون بازدید از پلت فرم Google Analytics به حساب میاد و با سرعت میتونین اطلاعات مفیدی در مورد اون صفحه خاص بدست بیارید.

Keyword Everywhere

بعضی چیزها هیچ وقت در SEO تغییر نمیکنه. ما نیاز داریم بدونیم که کدوم یک از جست جوها مد نظر مخاطبان هدف ماست. اما دستیابی به حجم دقیق جست جو ها بسیار دشوار هست. Keyword Everywhere به طور کامل نمیتونه این مشکل رو حل کنه اما اطلاعاتی رو در اختیارمون قرار میده که میتونه کارمون رو راه بندازه. با استخراج داده ها از Google Keyword Planner، Google Search Console و UberSuggest افزونه میتونه حجم تقریبی جست جو ها رو در صفحه نتایج به نمایش بذاره. بنابراین متخصصان SEO باید تصمیم بگیرن که از کدوم یک از اونا برای بهینه سازی محتوای خود کمک بگیرن.

 

از این افزونه نباید به به صورت تکی برای انجام وظایف تحقیقاتی keyword استفاده کرد و باید در کنار بقیه چیزا مورد استفاده قرار بگیره. اما این افزونه به اندازه کافی ویژگی های مفید داره که باعث ارزشمند شدن اون بشه.

Spark Content Optimizer

این افزونه برای تیم های مختلف که میخوان بر روی سئو سایت خودشون کار کنند بدرد بخور هست. هر کس از copy writer ها تا توسعه دهنده های وب میتونن از این افزونه استفاده کنن که محتوا رو اسکن می کنه تا ارزیابی کنه که تا چه انداره تونسته یه موضوع رو پوشش بده و چگونه جست جوهای محبوب رو ایجاد کرده. Spark Content Optimizer امکانات خوبی رو بدون این که طاقت فرسا باشن در اختیار ما میذاره و باعث میشه که به عنوان یک افزونه بسیار ارزشمند شناخته بشه.

افزونه های کروم برای تجزیه و تحلیل لینک ها

Link Research Tools

این Extension اطلاعات کاملی در مورد Backlink ها رو در اختیارتون قرار میده و میتونین به سرعت به اطلاعاتی در این زمینه دسترسی داشته باشید. شما برای دسترسی به بعضی از ویژگی های پیشرفته تر این Extension نیاز به ایجاد یک حساب کاربری غیر رایگان دارید. مانند MozBar این افزونه داده های Backlink رو به صفحات نتایج موتور جست جو اضافه می کنه و میتونین از اون استفاده کنید.

 

LinkMiner

LinkMiner بهترین افزونه گوگل کروم برای شناسایی لینک های خراب هست. پس از فعال سازی، تعداد لینک های خروجی در هر صفحه مشخص میشه، لینک های فعال رو سبز می کنه و لینک هایی که خراب هستن رو قرمز. که این یه راه آسون برای اشتراک مشکلات با تیم توسعه دهنده و نهایتا رفع عیب هست. به کمک ادغام تعدادی از شاخص ها از جمله  Ahrefs, Majestic و Moz میتونیم در هر صفحه یه مرور ساده از نسبت لینک های ورودی به خروجی داشته باشیم.

امیدوارم از این موارد خوشتون اومده باشه.

  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی