IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

10 کتاب برنامه نویسی رایگان که باید در سال 2018 اونا رو بخونید

در این مقاله قصد داریم که مجموعه ای از کتاب های مفید و خوب در زبانهای برنامه نویسی مختلف رو در اختیارتون قرار بدیم که میتونین بصورت رایگان از اونا استفاده کنید. بعضی از کتابها مقدماتی هستند و بعضی از اونا در سطح پیشرفته هستند. شما میتونین هر کدوم که خوشتون اومد رو انتخاب کرده و از اون استفاده کنید.

کتاب برنامه نویسی The Road to learn React

کتاب The Road to learn React برای افرادی که میخوان یادگیری React رو شروع کنن بسیار مفید هست. این کتاب همه مفاهیم مهم و کلی رو توضیح میده و همچنین یاد میده که چطوری مواردی مثل صفحه بندی یا Pagination و جستجو کردن و مرتب کردن رو در برنامه های خودتون پیاده سازی کنید.


کتاب Node.js Succinctly

کتاب Node.js Succintly یک کتاب فوق العاده برای آشنایی مقدماتی با Node.js می باشد. شما در این کتاب چیزای مختلفی یاد می‌گیرید. مثل:

  • Non-blocking I/O
  • Event loop
  • کار با ماژول‌ها
  • کار با File System
  • کار با Stream
  • دسترسی به پایگاه داده
  • ساخت یک برنامه تحت وب
  • و ...

کتاب برنامه نویسی 97 Things Every Programmer Should Know

کتاب 97 Things Every Programmer Should Know یک منبع فوق العاده برای کسانی که در سطح مقدماتی قرار دارند هست. این کتاب مجموعه ای از نکات و مفاهیم برنامه نویسی رو در اختیارتون قرار میده. این کتاب متن ساده ای داره و به راحتی میتونین اون رو مطالعه کنید و مثالهای خوبی در اون قرار داده شده است.

 

کتاب Mobile Developer's Guide to The Galaxy

کتاب Mobile Developer's Guide to The Galaxy بر روی ساخت اپلیکیشن های موبایل تمرکز کرده است. این کتاب موارد مختلفی از قبیل فاز توسعه و برنامه ریزی، طراحی و قالب بندی، نحوه پیاده سازی، تست داخلی، نحوه منتشر کردن و ... رو توضیح داده است. همچنین در این کتاب نکات مفیدی در مورد تجربه کاربری یا UX Design و ... قرار داده شده است.


کتاب Learn Enough Command Line to Be Dangerous

کتاب Learn Enough Command Line to Be Dangerous شما رو بصورت مقدماتی با دستورات Command line آشنا میکنه. این کتاب افراد مبتدی رو هدف قرار داده و حتی اگر برنامه نویسی یا مهارت این چنینی نیز نداشته باشید، میتونین محتوای این کتاب رو بفهمید. با انجام مثالها و تمرینهای این کتاب میتونین بخوبی و بصورت مقدماتی با Command line آشنا بشید و با اون کار کنید.


کتاب Game Programming Patterns

کتاب Game Programming Patterns شامل الگوهایی هست که توسعه دهندگان موبایل از اونا استفاده میکنن. سطح این کتاب مقدماتی هست و بهترین الگوها و روندهای طراحی و توسعه اپلیکیشن های موبایلی رو قرار داده که به راحتی میتونین از اونا استفاده کنید.


کتاب Learn Enough Git to Be Dangerous

کتاب Learn Enough Git to Be Dangerous شما رو بصورت مقدماتی با Version Control ها آشنا میکنه. این کتاب برای همه افراد قابل استفاده هست و با هر زبان برنامه نویسی و در هر سطحی که قرار دارید میتونین از این کتاب بهره ببرید.

 

کتاب Mastering iOS game Development

Image result for کتاب Mastering iOS game Development

کتاب Mastering iOS game Development بصورت پیشرفته توسعه بازی های iOS رو آموزش میده. این کتاب تقریبا 200 صفحه داره که بصورت کامل توسعه و ساخت بازی رو پوشش میده. با استفاده از این کتاب میتونین سطح خودتون رو بالاتر ببرید.


کتاب The Little Go Book

کتاب The Little Go Book بصورت مقدماتی زبان برنامه نویسی Go که توسط Google توسعه داده شده رو بهتون آموزش میده. این کتاب افراد مبتدی رو هدف قرار داده و با استفاده از اون میتونین با کلیات و مفاهیم زبان Go به سادگی آشنا بشید. این کتاب ساده هست و به راحتی میتونین اون رو مطالعه کنید و تقریبا 83 صفحه دارد.


کتاب Eloquent JavaScript

کتاب Eloquent JavaScript در نسخه دوم منتشر شده است و کلیات و مفاهیم Javascript رو بهتون آموزش میده. این کتاب رو همه افراد میتونن مطالعه کنن و از اون چیزای زیادی یاد بگیرید. همچنین در این کتاب برنامه نویسی شئ گرا آموزش داده شده است.

امیدوارم از این موارد خوشتون اومده باشه.

اگر کتاب رایگان دیگه ای نیز سراغ دارید در بخش نظرات با دیگران به اشتراک بذارید.

  • ۹۶/۱۲/۲۸
  • mojtaba khatibi

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی