IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

ایران سیستم|IRANSYSTEM

IRANSYSTEM

تیم اموزشی ایران سیستم با هدف اشنا کردن علاقه مندان به اموزش مسائل کامپیوتر. نرم افزار . بازی و ...
در این سایت تلاش کردیم، تمامی نیازهای کاربران برای دسترسی سریع و آسان به محتوای کاربردی در حوزه‌های مختلف را هم‌ زمان فراهم آوریم.
با تشکر

آشنایی با اصطلاحات سایتی

سه شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، ۰۸:۵۴ ب.ظ

Domain چیست؟

اصطلاحا دامنه و یا قلمرو ، در واقع Domin قلمروی وب سایت شما در میان سرورهای ارائه دهندهخدمات می باشد.که با پسوندهای زیر دسته بندی میشوند.

(com ),(.net),(.org),(.biz),(.info),(.ac),(.ir),(.co),...

Host یا میزبان

به فضایی گفته می شود که شرکت های ارائه دهنده خدمات میزبانی در قبال دریافت هزینه هایی به شما ارائه می دهند تا وب سایت شما بر روی سرور آنها قرار گیرد. امروزه هاست ها به دو نوع زیر تقسیم میشوند

Linux Based Hosting : مبتنی بر لینوکس

Windows Based Hosting : مبتنی بر ویندوز


URL چیست؟

مخفف Uniform Resource Locator است به معنیه " مشخص کننده منحصر به فرد منبع " می باشد. در واقع هر صفحه وب روی میزبان وب دارای یک آدرس مشخص کننده منحصر به فرد منبع می باشد که آنرا با سایر صفحات متمایز می سازد.


 Sub domain

یعنی زیر دامنه . زیر دامنه یک دامنه جداگانه لیست که تحت محدوده دامنه شما بوجود می آید و عملکرد آن همانند یک دامین می باشد با این تفاوت که تحت محدوده دامنه شما قرار می گیرد.


Band width

یعنی پهنای باند یعنی میزان حجمی ترافیک وب سایت شما که میزبان وب در یک بازه زمانی مشخصی به شما ارائه می دهد هر چه قدر میزان این عدد بیشتر باشد ترافیک حجمی بیشتری می تواند وب سایت شما داشته باشد مثلا 1GB پهنای باند یک ماهه یعنی وبسایت شما در هر ماه میتواند به اندازه یک گیگ اطلاعات در اختیار بازدید کننده قرار دهد.


POP3

مخفف Post Office Protocol 3 است که یک موافقت نامه بین المللی دریافت و ارسال نامه های الکترونیکی می باشد.این توافق نامه توسط ISP ها پشتیبانی و مورد استفاده قرار می گیرد.

سیستم های پست الکترونیکی که بر مبنای این پروتکل طرح ریزی و طراحی می شوند بصورت مستقیم می توانند پذیرای نرم افزارهای مانند Outlook باشند و کاربران نیز می توانند از طریق این نرم افزار ها وارد صندوق پستی خود شوند نامه ها بخوانند و به آنها جواب دهند.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
تجدید کد امنیتی